Wednesday 22 October 2014

Shopping barang IKEA:easy way to shop

Hihi pantang dgr IKEA...terus xcited je...
Bukannye ape terus terbayang benda ape yg nak dibeli
Al maklom la....bkn dapat pegi slalu....
1. Pening ngan kerenah ank2....(out of control unless kalau ada sape2 dtg umah n ajk g IKEA...aku laju2 je jwb....BOLEHHHHHH....slalu yg dtg mak n adik aku....)...
2. Kena cari week days saje....
3. Jauh la jugak...(hihi alasan je tuuuu pada hak aku kt kajang je...ngada2 kannnn)
By the way slalunye if aku ada barang yang nak dibeli, aku akan inform en suami awal2 lagi....for example...like next month nk pegi...so aku akan bnyk kali mention....huhuhu bknnye aoe tkt nnt last2 minit adaaaaa... je....itu la....ini la....FRUSSSSTTTTTT menonggeng tau....tapinso far okay je....he's veri understanding....hihi:)
So before pegi ni yang slalu aku buat....
1. PLANNING.....aku akn tgk dulu barang ape yang nak dibeli....contohnye if kat dapur ada x benda yg nk dibeli...ha mcm tu...)
2. LISTING......yg ni penting (bg aku) sebab biasanye aku n en suami akan terus ke market hall....no time nk tengok2 show room....kecuali banyak masa or ada section2 yang tetibe kaki ni nk berhenti....
Aku akn list dulu barang2 yg betul2 perlu...n hihi aku siap tulis harga n kuantiti lagi...yg ni sebab senang nk bajet...hihi tp kdng2 terover bajet jugak...mana xnye sambil2 jalan tu aku grab je barang yg berkenan n yang perlu la...setakat ni alhamdulillah masih ikut apa yang dirancang lg....
3. SEARCHING.....okay yg ni pun aku buat siap2 kat rumah...cthnye if aku ada nk bl almari....so yang ni x de kt market hall kan...biasa yg beso2 ni ada kt gudang kt tingkat bwh...jadi nk lebih cpt n mudah, korang bkk lmn web IKEA tu n search barang....pastu korang boleh tgk kan bilangan stok barang yang ada n kat mana barang tu ada...barang2 tu biasanye akan ada kod supaya mdh kt nk cari...haa membantu x??? Cth mcm gambar kat bwh ni...so dh siap2 mention rak n section...
4. SHOPPING.....okay now we can shop fast n easily....
Macam tu la kaedahnye...ikut cara aku la...n ni pun penting jugak...kalau nak pegi on weekend aku akan make sure pkl 8.30 dh gerak keluar...sbb sampai pun dlm 9.45-10.00.....
Jgn terkejut pulak pkl 10.00 orang dh mula ramai tau....mak aaaiiii....ingt kn kt je yg awl...kome2 pun awl jugok??? Sbb tu aku n en suami slalu pegi on weekday....kids tinggal ngan pengasuh dulu eh...senang nak beli barang....hihihi...ok hope that sedikit sebanyak dpt membantu uooolllsss yg nk bershopping nnt ye...;)


2 comments:

  1. Haii :)

    Saya Aynz! Thanks sebab singgah page saya tadi.. :)

    Mr DIY ade kat dalam bangunan kompleks Ostia, area KPJ Kajang, Sebelah stesen minyak petron (kalau tak silap) tapi sekarang macam dah hidup segan mati tak mau je kekdahnya.. sebab dah tak ramai pengunjung kut ;)

    Nak lagi best kat Cheras Sentral, shopping mall baru tu, hee saya pun tak pernah ke sana lagi :)

    ReplyDelete
  2. Thank u veri much for the info Aynz...hihi br sy tau rupanye Mr DIY ada kt kjng...tp dh x meriah eh...ohoooo ruginye kalau ttp...huhu...anyway thanks sbb sudi singgah blog sy:)

    ReplyDelete